Logg inn i Sfobutikken

Bruk samme innlogging som i SFOnett. Da vil du også automatisk få rabatterte priser på utvalgte bøker og produkter!

Vi finner ikke ditt brukernavn, prøv glemt passord funksjonen!

Skjul Passordet stemmer ikke med ditt brukernavn, prøv glemt passord funksjonen!

Glemt passord?

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Vi sender passordet til den eposten som er knyttet til din brukerkonto i SFOnett.no

Error message here!

Tilbake til innlogging

Close
Produktbilde

Faktaboks:

Forfatter: Hasse Hedström
Forlag:  Pedagogisk Forum
Språk: Norsk
Antall sider: 208 sider
Utgivelseår: 2015
Innb: Heftet
ISBN: 9788273911728

Barn som utfordrer

Av: Hasse Hedström
Hvordan møter vi utagerende barn som slår eller biter andre barn?
Vår pris: kr 340,00
Antall:
På lager. Sendes fra vårt lager innen 1 virkedag.
Denne boken er ful av gode eksempler med hva som virker i arbeidet med barn som utfordrer! Hvordan kan de ansatte nå fram til barn som har vanskelig for sosialt samspill? Disse barna trenger ekstra støtte og oppmerksomhet for å utvikle seg optimalt - men hvordan?
 
Hasse Hedström har intervjuet forskere og møtt barnehagelærere og andre som jobber i barnehagesektoren og hvis innsats betyr mye for disse barnas utvikling. Ambisjonen har vært å fange og formidle noen av de mer lovende strategiene som de bruker i hverdagen.

Her er det du kan lese i boken: 

 

Cici Hoffman, barnehagelærer: 

Relasjonsbygging og tegneseriesamtaler ble 

framgangsrike byggesteiner  


Martin Forster, psykolog og forsker:

Å moralisere løser ingen problemer i barnehagen  


Birthe Hagström, barnehagelærer og doktor i pedagogikk:

Kunnskap om tilknytningsmønstre hjelper 

pedagogen å forstå barnet  

 

Kirseberg i Malmø:

Tilknytningspedagoger hjelper familier som 

trenger ekstra støtte  

 

Helen Åkesson, barnehagelærer og tilknytningspedagog: 

Mulighet til å møte barn og foreldre på et dypere plan  

Kirseberg ressursteam i Malmö: 

Barnet er ikke vanskelig, det gjør så godt det kan  


Lugnets skola i Hammarby sjöstad:

CPS ivaretar barnas forslag til hvordan problemene skal løses  

 

Anna-Karin Andershed, dr. philol. og universitetslektor i psykologi:

Positiv forsterkning er den beste innlæringspsykologiske metoden  

 

Pinocchiogruppen i Söderbärke:

Strukturert arbeidsmåte gjør at problemer avdekkes tidlig  

 

Seksjonen for ressurs- og støttevirksomhet, Linköping: 

Tanken er å forandre pedagogens bilde av barnet  

 

Barnehagelærere i Lindköping:

ICDP er ingen bruksanvisning – det er vi som er verktøyet  

 

Ulrika Aspeflo, logoped og veileder:

Det er ikke uvanlig at personalet legger skylden på andre  

 

Ann Engström, spesialpedagog og veileder:

En tilbakegang betyr ikke å rykke tilbake til start  

 

Maria Johansson, barnehagelærer:

Ved å få en annens perspektiv kan vi komme videre  

 

Marita Andrä, barnehagelærer:

Veiledning har gjort at jeg forholder meg til barna 

på en annen måte  

 

Ösbydalens förskola i Gustavsberg: 

Komet bygger relasjoner mellom barnet og pedagogene  

 

Krabban, Skogslyckans förskola i Uddevalla:

Slukker stjerneglansen i barneøynene er det på tide å gripe inn  

 

Barnehagene i Eskilstuna:

En løsningsorientert arbeidsmåte er å lete etter 

det som fungerer  

 

Tomine Lindell-Bagge, barnehagelærer og spesialpedagog:

Marte Meo handler om å arbeide med kameraet som verktøy  

 

Elinor Schad, barnehagepsykolog og doktorgradsstipendiat: 

Å gå rett løs på en metode blir sjelden særlig vellykket    

 

Kristian Lutz, forsker og lektor:

Tillat like store avvik fra normen hos barn som hos voksne    

  VÅRE BESTSELGERE